|
|
| |
סדנת אמנות דיגיטלית, ילדים בוגרים |
|
לראשונה בישראל – הנגשה של טכנולוגיית ייצור דיגיטלי בתלת ממד לטובת אוכלוסיית העיוורים בישראל.
ביוזמת האמנית ורוניקה אלרן ולאחר תהליך פיתוח ארוך, השיקה מעבדת פאבלאב ישראל, בעזרת טכנולוגיות הייצור הדיגיטלי, את מיזם האומנות המונגשת לאוכלוסיית העיוורים בישראל ובעולם כך שגם הם יוכלו להתנסות, בהדפסת תלת ממד ולייצר חלומות!
סרט: FabLab, first Digital Art Workshop for Blind Children חשים אמנות
כיוזמת ומפתחת את המיזם "חשים אמנות", שהוא מיזם אמנות חברתי, החלטתי לפועל כדי לאפשר גם לילדים ובני נוער עם עיוורון ולקות ראייה להיחשף לטכנולוגיות מתקדמות שזמינות לכלל הילדים והנוער. קבוצה מעורבת של ילדים עיוורים וילדים רואים למדה מה יכולה הטכנולוגיה הדיגיטלים לתרום לתהליכי עיצוב ויצירה.
20 ילדים בגילאי 12-15: 10 ילדים עם מוגבלויות ראייה ועיוורון יחד עם 10 ילדים / בני נוער ללא מוגבלויות ראייה (נוער מחויבות אישית/בני משפחה) השתתפו בסדנה.
מטרת הסדנה: להקים שני מיצגי אמנות אינטראקטיביים שהעוברים ושבים יוכלו למשש, לגעת וכך, בין היתר, להעלות את המודעות בקרב רואים ועיוורים יחד לתחום האומנות אצל עיוורים או כבדי ראייה.
|
|
|
מיצג 1: הצגת אוסף של פסלים – שהודפסו במדפסת תלת ממד של החלק העליון של הגוף של כל הילדים שהשתתפו בסדנה.
מיצב אומנות בייצור דיגיטלי: סריקות והדפסות בתלת ממד.
|
|
|
להדפסה בתלת ממד של פני הילדים עם עיוורון משמעויות מיוחדות. ילדים שאינם יכולים לראות את פניהם במראה "קולטים" את פניהם בעזרת חוש המישוש.
החוויה שילד עם עיוורון ולקות ראייה, מקבל ממישוש של פסל של הפנים שלו מקבילה לזו שילד ללא מוגבלות ראייה מקבל כאשר הוא מתבונן בתמונה של הפנים שלו.
מישוש הפסל מאפשר לילד עם עיוורון "להכיר" "לקלוט" "לתפוס" את מראה פניו, לכך יש השלכות פסיכולוגיות ורגשיות גדולות מאוד.
|
|
|
בעזרת ההדפסות, למדו הצעירים מה הן סריקה תלת ממדית והדפסה תלת ממדית ולמה הן משמשות.
לאחר חלוקת הפסלים למשתתפים, עברו הילדים לחדר המחשבים. בעזרת המחשב החלו הילדים לעבוד על המייצב השני.
|
|
|
|
מיצג 2: בניית קיר תלת ממדי משותף - עיצוב קיר (MDF) ע?י גריד מותאם לעיוורים בטכנולוגית הכרסום - CNC.
הילדים הכינו אלמנטים למישוש שעיצבו בעצמם.
|
|
|
הסדנאות הייחודיות, חדשניות וראשונות מסוגן התקיימו במסגרת המיזם 'חשים אמנות – חוויית אמנות אחרת, מעבר לחזותי'.
מטרתה: לחשוף את הילדים עם עיוורון ולקויות ראייה לתהליכי ייצור מתקדמים (טכנולוגיות
דיגיטליות), שזמינים לכל, להכיר את תרומתה של הטכנולוגיה הזאת לתהליכי עיצוב ויצירה ולהתנסות – לעצב וליצור בעזרת הטכנולוגיה הזאת.
הטכנולוגיות שנלמדו: סריקה תלת ממדית, הדפסה תלת ממדית, חיתוך בלייזר, חיתוך מדבקות וכרסום.
|
|
|
|
|
|